Strona główna » Wyposażenie pojazdu » elektryka i elektronika » haldy i metromierze » haldy i metromierze - urządzenia » Hermetyczna wodoszczelna Halda rajdowa metromierz iTrip H101 z GPS
Producenci
AeroCatchAiMAlfanoAlpinestarsandytecap sportfahrwerkeArcastingARMTECHATLAuto GaugeBELLBG RacingcapitCAT CAMSDEPO RacingEibachGITcarGoodridgeGunsonHEL PerformanceHJSIntercompIRPITGiTripKUMHOLifelinemircoMocalMOMOmonit rallyNuke PerformanceobpOMPORECAOZ RacingPowersprintQSPQUAIFER.S. PerformanceRACELOGICRajdowySklepRecaroRedSpecRevotecRGC Motorsport TiresRRSSabeltSchroth RacingSimpsonSparcoSpeedline CorseStand21stiloSWAGIERTerratripTRS MotorsportTurn OneVERKLINEWAGNER TUNINGZASADAZERONOISE
Nasze hity
Kontakt
Hermetyczna wodoszczelna Halda rajdowa metromierz iTrip H101 z GPS

Hermetyczna wodoszczelna Halda rajdowa metromierz iTrip H101 z GPS

iTrip

Dostępność:na zamówienie

Numer katalogowy:itrip-H101

Stan magazynowy:

wbudowany GPS

Cena brutto: 2 952,00 zł

Cena netto: 2 400,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Specyfikacja
  • Funkcje
  • Podłączenie

Halda rajdowa - metromierz iTrip H101 z opcją GPS i trasowania azymutów.
H101 to produkt dla uczestników ekstremalnych imprez rajdowych.
Mierzone parametry są dopasowane do potrzeb pilota, dla którego pomiar odległości lub prędkości są niezbędne podczas nawigacji.
Metromierz H101 to metromierz samochodowy. Może być montowany w samochodach osobowych lub ciężarowych, a także w pojazdach SSV.
Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań metromierz działa niezawodnie w każdej konfiguracji.
Jego hermetyczna, niezwykle trwała konstrukcja zapewnia wyjątkową odporność na czynniki zewnętrzne i zapewnia wyjątkową niezawodność.

Elastyczność pomiarów:
trzy tryby pomiarowe:
dojazd — tryb do pomiarów na "dojazdówkach" lub na odcinkach offroad, baja
odcinek — tryb do pomiarów na OS (dodatkowy pomiar czasu)
azymut – tryb umożliwiający „jazdę na azymut” (metromierz z opcją GPS)

Urządzenie można rozbudować o:
- wbudowany moduł GPS – zapewnia możliwość pomiaru drogi z GPS oraz „jazdę na azymut”
- zewnętrzny dodatkowy wyświetlacz kierowcy - repeater
- zewnętrzne przyciski kasowania drogi i korekty pomiaru

Wytrzymałość – jedna z największych zalet metromierza 4x4:
- stalowa obudowa odporna na mocne uderzenia
- szczelna, spawana konstrukcja o dużej stabilności
- w środku podwójne uszczelki chroniące wnętrze metromierza przed wodą, pyłem, kurzem, błotem, piaskiem i wilgocią
- przewody wyprowadzone przez hermetyczne przepusty
- spełniona norma IP67

Funkcje dodatkowe:
- trasowanie waypointów na podstawie podanego kursu oraz odległości do celu (metromierz z GPS)
- system awaryjnego przełączania naliczania drogi z czujników na dane z GPS przy zachowaniu wcześniejszych pomiarów (metromierz z GPS)
- możliwość pracy z zewnętrznymi przyciskami – sterowanie niektórymi funkcjami metromierza bez obsługi przycisków metromierza
- zmiana kierunku mierzenia odległości – odliczanie drogi do tyłu w razie zabłądzenia lub cofania na trasie
- możliwość podłączenia urządzenia Garmin jako dodatkowego wyświetlacza do metromierza (metromierz z GPS)

 
Czytelna prezentacja danych na wyświetlaczach LED
W rajdach baja lub offroad istotny jest nie tylko dokładny pomiar odległości. Ważna jest odpowiednia prezentacja zmierzonych wartości. Wyświetlacz powinien zapewniać widoczność w dzień oraz w nocy. W trakcie jazdy po nierównym terenie istotnie zmniejsza się czytelność, niewielkie znaki się rozmywają.
W metromierzu H101 są trzy niezależne sekcje wyświetlaczy o wysokości cyfr 14 mm. Czerwony kolor zapewnia doskonałą czytelność mierzonych parametrów. Wielu pilotów uważa, że czerwone wyświetlacze są najbardziej czytelne. Odpowiednia czerwona barwa, duża jasność oraz znaczne wymiary pozwalają na odczyty również podczas jazdy po bezdrożach. Można samodzielnie decydować o parametrach wyświetlanych w poszczególnych sekcjach wyświetlaczy. Wyświetlacz zabezpieczony jest folią chroniącą przed wilgocią i zabrudzeniami.
Metromierz posiada regulacje jasności podświetlenia, która pozwala dostosować jasność ekranu metromierza do warunków zewnętrznych.
Przyciski metromierza posiadają podświetlenie, które pomaga pracować na metromierzu w nocy. Razem z wyświetlaczami reguluję się podświetlenie przycisków.
 
Odporność metromierza na czynniki zewnętrzne
Prezentowany model odznacza się wyjątkową wytrzymałością.
Odporność metromierza iTrip H101 to zasługa dobrej jakości materiałów oraz odpowiedniej konstrukcji.
Zewnętrzną obudowę wykonano ze stali, a poszczególne części zespawano – dzięki temu konstrukcja charakteryzuje się właściwą sztywnością. Szczelność zapewniają podwójne uszczelki z dwóch różnych materiałów. Nie ma mowy ani o uszkodzeniach mechanicznych, ani o przedostaniu się do wnętrza kurzu lub wody.

Wbudowany w metromierz moduł GPS
Dodatkowy i niewątpliwie ogromny atut metromierza to opcja rozbudowy o moduł GPS. Rajd 4x4 potrafi być bardzo wymagający w zakresie pomiarów przejechanej drogi. Z wykorzystaniem GPS cały proces stanie się o wiele łatwiejszy i dokładniejszy.
Ultraszybki moduł GPS odpowiedzialny jest za wspomaganie pomiarów drogi lub całkowicie odpowiada za pomiary. Taka konfiguracja wyklucza konieczność stosowania czujników prędkości. Praca na podstawie wyłącznie danych z modułu GPS może być decyzją zawodnika i na etapie montażu metromierza nie montuje on czujników prędkości. Może być to również decyzja wymuszona np. awarią czujników prędkości i koniecznością dokończenia zawodów z wykorzystaniem GPS.
Podczas korzystania z pomiaru za pomocą wyłącznie danych z systemu GPS nie ma potrzeby dokonywania kalibracji drogomierza.

Awaryjne przełączenie na naliczanie przejechanej drogi z GPS
H101 ma funkcję awaryjnego przełączania naliczania drogi na dane z GPS. Sytuacja taka może mieć miejsce w przypadku awarii czujników pomiarowych. Po przełączeniu pomiary drogi będą kontynuowane od wartości, które były zmierzone do czasu awarii czujników.

Precyzyjne pomiary z czujników prędkości
Metromierz umożliwia podłączenie 2 czujników prędkości dowolnego typu. Sygnał z czujników można wykorzystać na 3 sposoby:
- pracuje jedno wejście z jednym czujnikiem drogi
- pracuje jedno wejście z jednym czujnikiem drogi, do drugiego wejścia jest podłączony czujnik zapasowy, aby w przypadku awarii dokonać zmiany
- pracują jednocześnie dwa wejścia z dwoma czujnikami. Metromierz dokonuje jednoczesnego pomiaru z dwóch czujników zamontowanych po prawej i lewej stronie pojazdu co poprawia dokładność pomiaru.

Pełna kontrola pracy czujników prędkości
Wszystkie metromierze iTrip posiadają system ostrzegania o awarii czujnika prędkości. Każdemu z czujników odpowiada dwukolorowa dioda LED znajdująca się na przednim panelu. Sygnalizuje ona pracę czujników oraz ich aktywność. Pojawiająca się sygnalizacja o braku sygnału prędkości (czerwony kolor diody) podczas jazdy pojazdu wskazuje:
- na rozpoczynające się problemy z czujnikiem prędkości
- na błędy w dopasowaniu typu czujnika prędkości do metromierza.
Kontrola czujników dokonywana jest w sposób ciągły.

Trzy warianty rozdzielczości mierzonej odległości TRIP oraz korekty drogi długiej ODO
Pomiary drogi krótkiej TRIP oraz drogi długiej ODO mogą być prezentowane w jednej z trzech rozdzielczości, którą wybiera zawodnik:
- droga TRIP: 1 m, droga ODO: 1 m
- droga TRIP: 10 m, droga ODO: 10 m
- droga TRIP: 10 m, droga ODO: 100 m

Rozdzielczość wskazania odległości drogi ODO ma również wpływ na wartość jej korekty.
droga ODO: 1 m, korekta: +/-1 m (każde naciśniecie przycisku korekty)
droga ODO: 10 m, korekta: +/- 10 m (każde naciśniecie przycisku korekty)
droga ODO: 100 m, korekta: +/- 100 m (każde naciśniecie przycisku korekty)

Zmiana kierunku naliczania przejechanej odległości
Tryb odliczania umożliwia pomiar odległości w kierunku przeciwnym, czyli odliczanie drogi do tyłu. W praktyce funkcja ta może być zastosowana np. w sytuacji pobłądzenia. Podczas powrotu do miejsca zabłądzenia wystarczy włączyć funkcję odliczania. Droga zmierzona przez metromierz nie będzie zawierała odległości przejechanej po błędnej trasie.
Funkcję można włączać za pomocą przełącznika podłączonego do jednego z przewodów wiązki oznaczonego jako: Jazda do tyłu.

Praca z zewnętrznymi przyciskami kasowania
Metromierz może pracować z zewnętrznymi przyciskami kasowania. Pracuje poprawnie również z zewnętrznym, hermetycznym pilotem.
W wielu sytuacjach obsługa poprzez przycisk zewnętrzny jest szybsza i zapewnia brak błędów spowodowanych przypadkowymi naciśnięciami niewłaściwych przycisków.
Pilot może być wersją z trzema przyciskami, która pozwala: kasować drogę krótką TRIP, korygować ODO „na plus” i „na minus” o zadaną wartość. Pojedynczy przycisk kasowania umożliwia wyłącznie kasowanie drogi krótkiej TRIP.

Praca z urządzeniem Garmin
Korzytstanie z funkcji trasowania waypointów może wykorzystywać urządzenie Garmin jako dodatkowy wyświetlacz.
Garmin z wyświetloną na mapie trasą do waypointa sprawi, że jazda będzie przejrzysta, jak nigdy dotąd.

Stabilne mocowanie metromierza
H101 można przymocować nieruchomo w dowolnym miejscu samochodu, ciężarówki lub auta SSV.
Posiada wbudowane, aż 8 punktów mocujących z gwintem M4, które dają gwarancję, iż podczas jazdy metromierz
będzie trwale przymocowany do pojazdu.

Szybka korekta drogi długiej ODO w metromierzu do offroad
Metromierz ma przydatną funkcję korekty drogi długiej ODO. W sytuacji, gdy zmierzona odległość nie zgadza się z odległością podaną przez organizatora, można za pomocą przycisków strzałek dokonać szybkiej korekty. Wartość korekty następująca po każdym naciśnięciu przycisków ma związek z rozdzielczością wyświetlania i wynosi: 1 , 10 lub 100 m.
Podtrzymanie wciśniętego przycisku korekty sprawia, że czynność dodawania/odejmowania będzie powtarzana.
Można również dokonać pełnej korekty drogi długiej ODO wpisując jej wartość do metromierza.

Funkcja trasowania azymutów czyli „jazda na azymut”
Metromierz może być wyposażony w funkcję „jazdy na azymut”. Polega to na pilotowaniu zawodnika przez metromierz, do punktu, który jest określony w roadbook'u za pomocą kursu oraz odległości do celu. Metromierz do pilotowania używa wszystkich trzech sekcji wyświetlacza, wyświetlając jednocześnie :
sekcja 1 - orientacyjny wskaźnik kierunku
sekcja 2 - odległości do celu wyrażona z dokładnością do 10m
sekcja 3 - kursu do celu wyrażonego w stopniach, z rozdzielczością 0,1 stopnia.
Metromierz może wyświetlać drogę do celu na podłączonym urządzeniu Garmin, które pracuje wtedy jako zewnętrzny wyświetlacz .
Dane do trasowania waypointów można wpisać przed startem do rajdu / odcinka za pomocą przycisków metromierza lub wgrać z zewnęrznego nośnika USB - z pliku przygotowanego w komputerze.
Trasowanie waypointu przebiega w ułamku sekundy. Nie ma potrzeby zatrzymywania się ani zmniejszania prędkości podczas momentu trasowania.

Kontrola czasu i drogi od PKC do PKC
Metromierz ma funkcję, która umożliwia kontrolowanie czasu od PKC do PKC. Można również kontrolować drogę ODO ( TOTAL ). Podczas startu z PKC wystarczy wpipsać czas oraz odległość do następnego PKC z karty drogowej / roadbook'a. W trakcie jazdy metromierz cały czas będzie kontrolował upływający czas oraz drogę do następnego PKC.

Synchronizacja czasu metromierza na podstawie GPS (funkcja z GPS)
W metromierz z modułem GPS wbudowana jest funkcja synchronizacji zegara. Dzięki temu rozwiązaniu czas automatycznie zsynchronizowany jest z czasem GPS.

Konfiguracja parametrów pomiarowych
Można dopasować metromierz H101 do swoich preferencji ustawiając parametry, które będą pojawiały się po uruchomieniu każdego z trybów pomiarowych.
 

- precyzyjne pomiary przejechanego dystansu
- pomiar aktualnej prędkości samochodu
- pomiar napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu,
-funkcja kontroli obranego kursu oraz trasowania azymutów (opcja Trasowanie azymutów — metromierz z GPS)
- wbudowany zegar z opcją synchronizacja z GPS (metromierz z GPS)
- pomiar czasu i kontrola na poszczególnych punktach PKC (punkt kontroli czasu)
- funkcje pomiaru drogi — podstawowe zadanie metromierza:
- praca z dwoma czujnikami o dowolnej konstrukcji
- ciągłą kontrola pracy czujników wraz z sygnalizacją optyczną
- praca czujników w różnych konfiguracjach w zależności od potrzeb
- możliwość odliczania „do tyłu”
- stalowa obudowa odporna na mocne uderzenia
- szczelna, spawana konstrukcja o dużej stabilności
- w środku podwójne uszczelki chroniące wnętrze metromierza przed wodą, pyłem, kurzem, błotem, piaskiem i wilgocią
- przewody wyprowadzone przez hermetyczne przepusty
- spełniona norma IP67
- trasowanie waypointów na podstawie podanego kursu oraz odległości do celu (metromierz z GPS)
- system awaryjnego przełączania naliczania drogi z czujników na dane z GPS przy zachowaniu wcześniejszych pomiarów (metromierz z GPS)
- możliwość pracy z zewnętrznymi przyciskami – sterowanie niektórymi funkcjami metromierza bez obsługi przycisków metromierza
- zmiana kierunku mierzenia odległości – odliczanie drogi do tyłu w razie zabłądzenia lub cofania na trasie
- możliwość podłączenia urządzenia Garmin jako dodatkowego wyświetlacza do metromierza (metromierz z GPS)
 
alt

* szary - sygnał jazdy do tyłu - podłącz do przewodu, na którym po załączeniu biegu wstecznego pojawia się “+” lub podłącz do dowolnego przełącznika, który będzie symulował załączenie biegu wstecznego

** żółty - podłącz według opcji 1 lub 2:
- gdy nie chcesz aby metromierz wygaszał się w ekranie startowym - podłącz żółty do zasilania ( do czerwonego )
- gdy chcesz aby metromierz wygaszał się w ekranie startowym - podłącz żółty do włącznika zapłonu ( stacyjki )
 
Klienci zakupili także
Przycisk / pedał RESET nożny do hald i metromierzy iTrip
szt.Do koszyka
Nóż do pasów IRP

Nóż do pasów IRP

10,90 zł brutto8,86 zł netto
szt.Do koszyka
Pozostałe produkty z kategorii
Halda Rajdowa TerraTrip 202 PLUS V4

Halda Rajdowa TerraTrip 202 PLUS V4

1 233,00 zł brutto1 002,42 zł netto
szt.Do koszyka
Halda Rajdowa TerraTrip 202 CLASSIC V4

Halda Rajdowa TerraTrip 202 CLASSIC V4

1 233,00 zł brutto1 002,42 zł netto
szt.Do koszyka
Halda Rajdowa TerraTrip 303 V5 GEOTRIP z GPS i GLONASS

Halda Rajdowa TerraTrip 303 V5 GEOTRIP z GPS i GLONASS

2 538,00 zł brutto2 063,43 zł netto
szt.Do koszyka
Halda Rajdowa TerraTrip 202 V4 GEOTRIP z GPS

Halda Rajdowa TerraTrip 202 V4 GEOTRIP z GPS

2 202,75 zł brutto1 790,87 zł netto
szt.Do koszyka
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies i Polityce Prywatności.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu